Beautiful & perfect. Part 3.

Kommer ni ihåg att jag skrev om självkänsla och hur man gör för att inse att man är perfekt som man är? Ni kan läsa inläggen här och här. Som sagt så skrev jag att mitt självförtroende fick en rejäl skjuts när jag fixade läkemedel som tog bort mina finnar. Så det tänkte jag berätta om nu eftersom att jag vet att det är många som lider av finnar och mår dåligt över det i onödan när det faktiskt går att göra något åt det.
I sjuan drabbade dessa godingar mig haha, och sedan åttan har jag provat olika receptfria rengöringsmedel och krämer som sägs ska ta bort finnar. Såklart hjälpte inte dom ett dugg, även fast man inbillade sig att man såg en liiiitenliiten skillnad haha.
I December fick jag nog. Dom där finnarna skulle bort. Helst innan Avicii! Mamma bokade en tid åt mig på lasarettets hud-avdelning. Där fick jag träffa en jätte gullig tjej som föreslog att vi skulle börja med en kräm som heter Duac till att börja med.

Duac kostar runt 100:- ( för 3 månader) och är till för mildare acne. Man använder den endast på kvällen.
Efter bara 4 dagar var nästan alla mina finnar borta. Alltså det var helt sjukt, seriöst. Jag kände mig som en helt ny person. Jag var så glad att jag började skratta varje gång jag såg mig själv i spegeln. Jag använde den i 3 månader som det var sagt. Men det var fortfarande finnar kvar och det kom fortfarande nya rätt ofta. Absolut inte lika många(!!) men jag ville få bort dom helt. Så när min hudläkare ringde bad jag att få prova nästa steg.

Nästa steg var piller (Tetralysal) och en kräm (Differin) som kostar runt 350:- sammanlagt (för 3 månader). Man 2 piller varje dag, ett på morgonen ett på kvällen och använder krämen endast på kvällen.
Det här är helt fantastiskt!!! Jag är inne på min tredje månad nu och alla mina finnar är i princip borta! Fast det kan dyka upp enstaka i och med min mens. Jag har även provat att vara utan ca 2 veckor bara för att se vad som händer och det kom inga nya faktiskt. Så jag vet inte om jag ska fortsätta med nästa steg när den här dosen är slut eller köra utan ett tag. Det känns ändå som att man skulle kunna få ett ännu bättre resultat så jag kanske provar nästa steg trots allt. Men vi får se vad hon tycker också!

Antar att ni kan räkna ut vilken som är före och efter :) Ser ni skillnaden? Det fanns värre perioder än denna men det här var den enda bilden jag hittade. Jag har varit väldigt duktig med att redigera bort alla finnar på de flesta, haha. Bilden till höger är från i somras och bilden till vänster är tagen förra veckan.
Ni förstår inte hur skönt det känns att vakna upp helt finnfri och att kunna gå runt på stan/gå till skolan osminkad. Det är en så sjukt befriande känsla! Jag har verkligen skämts och mått dåligt över det och nu kan jag känna mig snygg utan fem kilo concealer haha. Det är ju helt underbart! Jag hoppas verkligen att ni som har samma problem och mår dåligt över det bokar en tid, för det är värt det tusen gånger om!! Det är helt klart bland det bästa jag gjort i hela mitt liv.

Kommentarer
Postat av: MATHILDA

Hello beautiful! Tänkte bara höra om dessa amazing produkter funkar under sommaren? En del produkter gör ju huden solkänslig och rekommenderas att ha ett uppehåll under de soliga sommar dagarna. Pussar och kramar <3

2012-05-27 @ 12:46:02
URL: http://mathildavogt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0