Beautiful & perfect. Part 1.

"Jädrar vad snygga ben du har! Mycket fin kropp förövrigt också! Jag måste bara fråga, är du nöjd över din kropp? Kram på dig"

Svar: Haha först blev jag lite rädd när du skrev. Men litar på att du är en seriös person!
Tack så sjukt mycket för komplimangen! Blir riktigt glad!!

Alltså egentligen så är jag emot sådana här frågor. Jag tycker inte att man ska jämföra sig med andra, eller känna att man inte duger som man är. Man ska vara stolt över sin kropp! Oavsett hur den ser ut, för det finns inget som är rätt eller fel. ALLA TJEJER ÄR LIKA FINA!! Kvinnan är verkligen en otroligt vacker skapelse tycker jag, och vi är betydligt vackrare och snyggare än männen, haha. Det måste ni hålla med om?

Men till din fråga, om jag är nöjd med min kropp: ja det är jag! Om du frågade mig för 2 år sedan skulle jag säga nej. Jag skulle säga att jag hade för feta låt, att min näsa var för lång, att mina fötter var för stora, att jag hade för små bröst, att jag hade finnar. Ja listan kunde nog göras längre. Men jag har kommit över den fasen/hittat mig själv/fått otroligt bra självkänsla och jag älskar min kropp(!) med mina brister, som jag nu inte alls kan se!!

Okej. Tänk på, att utan det där som vi stör oss på, skulle vi inte vara oss själva. Jag skulle inte vara jag. Du skulle inte vara du. För jag är hon med lite för stora och utåtstående öron, men jag skulle inte vara jag om jag inte hade det. Varför skulle jag eller du vilja ändra på oss själva? Varför försöker vi inte se det på ett annat sätt? Att det kanske t.om kan vara lite charmigt eller gulligt. För vi är vacker som vi är.

För mig tror jag att mycket handlar om mina finnar också. Förut hade jag väldigt mycket finnar, men jag fick krämer utskrivna av sjukhuset och de försvann! Och det blev ett väldigt lyft för mitt självförtroende! Jag ska förresten berätta mer om det när min behandling är klar.

Fortsättning följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0