Beautiful & perfect. Part 2.

Som jag sa, allt händer inte över en natt. Man somnar inte med tankar om att man är ful och vaknar upp med tankar om att man är snyggast i världen. Det tar tid.

Till grund och botten handlar det om att hitta sig själv. Att lära sig att acceptera och älska sig själv. Att hitta sin personlighet, sin stil och sådär.

Min vändning blev när jag bytte från 8a till 8c. Jag hamnade i en klass med världens bästa tjejer. Där komplimanger och fina ord stärkte mitt självförtroende (och deras också tror jag). Vi hjälpte varandra och vi blev starkare än någonsin. Jag tackar gud (skolsköterskan) varje dag för att jag fick byta klass och hamna med dessa underbara tjejer. Så det jag menar med det är: var bara med personer som får dig att må bra! Dom andra kan dra åt helvete. För ingen ska få dig att må dåligt.

Jag och några tjejer kom på idén att skriva upp alla komplimanger man får, saker man blir glad av, roliga saker som hänt i en liten bok. Dock tror jag att det bara var jag som gjorde det haha. Så den tog jag fram, och gör det fortfarande, när jag kände mig nere. Det slutar alltid med att jag sitter och ler.

Eftersom att jag bara skrev ned bra saker så fokuserade jag endast på dom bra sakerna! Istället för att se "ett par tjocka lår" kunde jag fokusera på "mina fina ögon". Oftast när man kollar i en spegel ser man bara det som är "fult". Om man bara fokuserar på att se dom fina sakerna kommer ni inte att bry er om/glömma bort de saker ni är missnöjd över. Ni kommer att inse att dom där låren inte alls var så tjocka, bara man ser det med andra ögon! Ni kommer att tänka "men hur kunde jag tycka så??".
Jag kommer ihåg att det var en bild som tagits på sommaren när jag hade klänning på mig. Jag kommer ihåg att jag tänkte "men fyfan vad tjocka ben jag har". Några veckor senare när jag tittade på den bilden tänkte jag "omg vad smala mina ben var!". Så allt handlar om att fokusera på det ni är nöjda över, tills ni glömmer bort det ni är missnöjda över, så att ni tillslut en vacker dag inser att det är minst lika fint!

Fortsättning följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0