Gymnasieval.

Det är flera som bett mig skriva om hur jag tänker angående gymnasieval. Jag går ju som sagt i 9an nu, så till februari ska mina val vara klara. Sedan jag var 7 år visste hur min framtid skulle se ut: jag skulle gå Estet -dans på gymnastiet, ta ett år i USA på någon dansskola efter gymnasiet och bara leva livet, sedan läsa in de ämnena jag behövde för att gå någon juristlinje på en högskola i Stockholm och bli advokat. Det har alltid varit min dröm. Men nu har jag börjat tänka om.
Min plan just nu är att jag ska gå någon linje som jag tycker är rolig så att jag får tillbaka plugglusten till högskolan. För just nu vill jag bara bränna upp allt som har med plugg att göra. Så min plan lyder än så länge så här: gå Restaurang & Livsmedel med inriktning på konditori (om det finns?), jobba på Gotland på sommaren och i Sälen på vintern (tänk att tjäna cash samtidigt som man går gymnasiet hur grymt vore inte de?). Då kanske jag hamnar på något jättemysigt ställe som jag verkligen trivs bra på också kanske jag blir kvar där utan att läsa vidare. Självklart ska jag läsa på högskolan(!) men jag säger bara tänk om. Eller det är ju i och för sig inte självklart men aja.. Det enda jag vet än så länge är att jag vill gå en praktisk linje, för jag tror inte jag skulle orka t.ex natur. Usch nej. Dessutom har jag absolut ingen aning om vad jag vill jobba med. Jag vill väl inte gå upp klockan fem varje morgon och baka heller? Men vem vet, om jag då hamnar på ett as nice ställe kanske jag känner att jag hamnat rätt. Men det är i alla fall så jag tänker. Ha kul i 3 år nu, sedan får man se vad som händer! Man hinner säkert hinna tänka och ändra sig och sådära hur mycket som helst! Sedan finns det säkert mer möjligheter som man själv inte tänkt på då också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0