White chocolate & raspberrycake.


Ni är många, ni är supersugna, det är bråttom. Här, en topp-tårta på nolltid!

Detta behöver du:
5 dl vispgrädde (45% och inte 36% som jag hade...då blir den aningen rinnig)
2 äggulor
4 tsk vaniljsocker
½ liter jordgubbar (eller frysta hallon)
rivet skal från ½ citron
2 msk florsocker
en förpackning färdiga tårtbottnar
200 g hyvlad vit choklad
½ liter bär till dekoration


Gör så här:
Vispa grädden! Blanda sen i äggulorna och vaniljsockret, nu blir det en härlig ljusgul vaniljsmakande kräm som du ställer in i kylskåpet medan du fortsätter. Gojsa ihop bärbitarna med citronckal och florsocker. Tryck ihop två av bottnarna till en enda tjock botten. Klicka ut bärfyllningen ovanpå, riv en massa vit choklad, lägg på ett halvtunt lager grädde och på med den sista botten. Och på den botten smetar du över all grädde. Garnera härligheten med skivade jordgubbar och ännu mer hyvlad vit choklad. Nu kan du imponera på vem som helst. Även dig själv!

Ps. Jag har gjort lite ändringar i receptet som jag tyckte blev godare! T.ex ett extra lager grädde i mitten (räknade med 1 dl extra), dubbelt så mycket vaniljsocker och hälften citronskal. Men det är ju vad jag tycker, så om ni känner att ni inte vågar lita på mig, vilket vore ett dumt beslut hehe, så vet ni ju vad det är som jag ändrat. Hoppas det smakar sjukligt gott nu! Och kom ihåg att en tårta alltid är godast dagen efter då den fått "suga i sig" lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0