2 Questions.


Moa:
vart redigerade du bilderna? :)

Svar:
Jag redigerade dom på pixlr.com! Superbra sida.


Emma: Jag måste bara fråga, är det äkta päls? Och va anser du om det? Puss!

Svar:
Jag skäms rejält mycket över att säga det här. Men det är äkta fårpäls. Det är fruktansvärt och jag gråter floder när jag ser filmer med djurplågeri. Det gör mig verkligen riktigt förbannad. Har ingenting att säga till mitt försvar för att jag bär en äkta päls. Men det är ju inte direkt något jag går och skryter över.
Jag försöker att tänka så här "min mormor hade den här på hennes tid, och antagligen skulle fåret ha varit död nu ändå så..." Nej gud vad hemsk jag är!!!!! Usch Amanda!!!!! Fy fan får tårar i ögonen. Det värsta är ju att de piskar mammafåret för att hon ska föda lammet snabbare, för lammull är finare. Det är ju fan groteskt!
Det hade ju varit skillnad om djuret redan var död. Om den dog av att den var för gammal så att säga. Då är det ju nästan värre att bränna upp det eller vad man nu gör med får. Istället på att ta vara på det och "utnyttja" det, kött och ull i det här fallet. Det är ju lika med träd och allt annat i världen osv. Okej nu jämför jag ett får med ett träd. Inte bra. Nej nu har det spårat ur. Som sagt: jag har verkligen inget att säga till mitt försvar. Tyvärr..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0