Q&A: Design.

"Hej jag har en fråga! (Jag tycker din layout på bloggen är helt sjukt snygg btw)
ehm jo:
hur kan man ha så stort typsnitt och hur kan man göra layouten på bloggen så att man kan ha så breda bilder??
jättetacksam för svar! Undrat detta väldigt länge!
Kram, gillar verkligen din blogg!"

Svar: Hej! Vad kul att du tycker om min design, vad glad jag blir! Jag är faktiskt väldigt nöjd med den. Jo nu ska jag försöka förklara hur man får stora bokstäver i rubriken och hur man ändrar bredden på inläggen (så att man kan ha bilder i storlek 1000 som jag har). Vi börjar med bredden. Börja med att gå in i stilmallen och leta efter ett stycke som heter "content".

Som ni ser så står det "Width: 900px" och där skriver ni alltså in hur bred ni vill ha den. Fast sedan står det ju 1000px där nere...fattar inte vad det är för något. Antar att det är den som gäller för min eftersom att min bredd är 1000px. Men det kan ni strunta i, den är bara min design som är lite konstig. Ni ska ändra vid "width".
Då går vi vidare till rubrikstorleken!


Börja med att leta upp ett stycke som heter "Entry headers". Där ser ni att det står "font-size" där ändrar ni. Som ni ser är min 110px vilket blir väldigt stort. Fast det är ju det som är snyggt! Har funderar på att ta den större ändå, men vi får se.

Hoppas att du blev nöjd med svaret och att du förstod! Kram på dig. Är det någon annan som har några frågor om min design, eller behöver hjälp så är det bara att fråga. Men mitt allra bästa tips är faktiskt: GOOGLE. Allt som du behöver finns där, det är bara att testa dig fram.

Kommentarer
Postat av: Thäsy

sv: tack så jättemycket för ditt svar! Synd bara att jag har wordpress och inte blogg.se och det verkar inte fungera likadant där :/ men tack ändå :)<3

2012-02-02 @ 19:37:28
URL: http://thasy.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0